CISZA ma głos – artykuł Marty Sawickiej – Danielak – Coaching

CISZA ma głos – artykuł Marty Sawickiej – Danielak – Coaching

„Regularna obserwacja  ciszy sprawia, że wyostrzają się zmysły, emocje i potrzeby, stajemy się twórczy i witalni. Samoobserwacja, kontemplacja, medytacja, joga, modlitwa, wszystkie te drogi zabierające naszą uwagę z zewnątrz do wewnątrz prowadządo jednego celu: spotkania z ciszą w nas samych. A cisza, bez względu na dogmaty, filozofie czy „szkoły” uczące dochodzenia do niej, jest zawsze ta sama. To ona jest naszą pierwotną naturą i najpilniejszą dzisiaj potrzebą. Nieoczekiwanie stała się luksusem , za który jesteśmy w stanie coraz więcej zapłacić. Ale jej doświadczenie jest efektem wyłącznie wewnętrznej równowagi, a nie wydanych pieniędzy, i płynie ze świadomego bycia w chwili obecnej. Ciszy nie trzeba daleko szukać. Ona jest w nas. Codzienne ćwiczenia i dźwiękowy reset co kilka miesięcy uratują naszą jasność umysłu.

Cisza to spowolnienie i minimalizm, porzucenie nadmiaru: impulsów, doznań, sprzętów, aktywności, także znajomości. To zdrowa eliminacja.

ZBUDUJ DOBRE NAWYKI:

Przynajmniej godzinę przed snem wyłącz telefon i urządzenia elektroniczne, ktore aktywizują pracę mózgu. Pozwól umysłowi na wyciszenie, które zaowocuje głębokim i spokojnym snem,

Wyznacz stały dzień na odpoczynek od maili, telefonów oraz internetu. Nawet jeśli sądzisz, że nie możesz sobie na to pozwolić, taka regeneracja zwiększy kreatywność i wydajność w kolejnym tygodniu pracy,

Skup się na swoim oddechu i zacznij go regularnie obserwować. Świadomy oddech jest podstawowym źródłem ciszy i narzędziem opanowania myśli i lęków,

Zintensyfikuj kontakt z naturą, np. w postaci regularnych spacerów po parku bez używania w tym czasie urządzeń elektronicznych, za to z pełną świadomością otoczenia,

Skupiaj swoje 100 proc. uwagi na czynności, którą właśnie wykonujesz i nie pozwól by inne aktywności, jak choćby rozmowa, ją skradły,

Każdego dnia poświęć kwadrans – by pobyć w ciszy z sobą samym. Najlepiej usiądź z prostym kręgosłupem, skup się na swoim oddechu, zacznij medytować. Pomocne mogą być prowadzone medytacje z płyt lub porady w wielu podręcznikach, które są na rynku.

Raz na pół roku podaruj sobie samotny czas z dala od ludzi i bodźców, a jeżeli bardziej poszukujesz , pojedź na odosobnienie, do klasztoru, zapisz się na kurs ciszy czy zorganizowaną medytację. ”

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Translate »