Praktyka zdrowego snu

Praktyka zdrowego snu

Szybki rytm dnia, stres i napięcie, przestymulowanie nowymi technologiami – praca lub nauka zdalna, brak możliwości spotkań ze znajomymi poza domem, ciągły brak czasu oraz nieumiejętność efektywnego wypoczynku i oderwania się od ekranu sprzyjają  powstawaniu problemów z zasypianiem u coraz większej liczby osób.

Bezsenność, potęgowana przez okoliczności związane z wybuchem pandemii, staje się poważną chorobą cywilizacyjną, która nie omija nikogo – bez względu na wiek. Brak snu i trudy związane z obecną sytuacją w pocovidowym świecie negatywnie wpływają na naszą kondycję psychiczną i skutkują obniżeniem energii życiowej. Nieleczona bezsenność prowadzi do trwałych zmian w mózgu m.in. mniejszej aktywności obszarów mózgu odpowiadających za koncentrację i logiczne myślenie oraz słabszej kontroli emocji. Wieloletnia nieleczona bezsenność może mieć wpływ na powstawanie zaburzeń psychicznych, a także stwarza dwukrotnie wyższe ryzyko zachorowania na depresję. 

Zadbaj konieczny o swój zdrowy i wartościowy sen, aby organizm mógł się w pełni regenerować każdego dnia. Zapewne wówczas odwdzięczy Ci się pozytywną energią i dobrą kondycją fizyczną i psychiczną.

Ania AGAPE:)

One Reply to “Praktyka zdrowego snu”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Translate »